Tři nejúspěšnější internetové společnosti

Internet je nemilosrdné prostředí, mnoho společností se zde snažilo a snaží prosadit. Ale pouze ti nejzajímavější, nejinovativnější a nejlépe přizpůsobivý se zde mohou prosadit. Ať už je společnost v reálném světě sebevíc úspěšná, není to žádná záruka, že tomu tak bude i v prostředí internetu.

Internetový obchod


1.       Amazon

Společnost Amazon byla založena v roce 1994, její roční příjmy jsou okolo 177,86 miliard USD a počet zaměstnanců je přes 566.000.

Nikdo není tak úspěšný na webu jako megabrand Amazon v oblasti e-commerce. V současné době je durhou nejcennější společností světa. Společnost začínala jako skromné knihkupectví, ale ušlo dlouhou cestu. Díky neochvějnému vedení vizionáře Jeffa Bezose a dobrým každoročním investicím neustále roste. Zatím vše nasvědčuje tomu, že tento vývoj bude pokračovat i v následujících letech. Toho všeho se společnosti podařilo dosáhnout i přes to, že v prvních 15 letech své existence nedokázalo generovat zisk. Amazon je ukázkou toho, že dobré investice a trpělivost přináší kýžené ovace.
Sociální média


2.       Alphabet Inc.

Alphabet Inc. je americký nadnárodní konglomerát založený v roce 2015. Zaměstnává přes 80.110 lidí a dosahuje ročních příjmů okolo 110,8 miliard USD.
Digitální svět

Společnost byla vytvořena restrukturalizací společnosti Google a stala se její mateřskou společností. Téměř 75 % celosvětového internetového vyhledávání je prováděno právě pomocí nejznámějšího vyhledávače Google. I přesto, že existují i jiné vyhledávače a někteří lidé je používají, často si je instalují i omylem (Yahoo nebo Bing), drží si Google dominantní pozici. A co víc, podíl společnosti Google se neustále zvyšuje. Alphabet Inc. je pátou největší technologickou společností na světě podle příjmů a dokonce jednou z nejcennějších společností vůbec.


3.       JD.com

JD.com bylo založeno v roce 1998, roční příjmy činí 55,7 miliard USD a zaměstnává přes 137.975 osob.

Jedná se o čínský e-commerce gigant, který se nedávno etabloval ve Velké Británii i ve Francii. Společnost se chce v příštích letech uvést v dalších státech EU a snažit se tak konkurovat Amazonu.